In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Wzdłuż bajtockiego strumyczka stoi kamieni.
Są one położone kolejno w odległościach
od źródła strumyczka.
Na jednym z tych kamieni stoi żabka, która właśnie ćwiczy się w skakaniu.
W każdym skoku żabka skacze na
-ty najbliższy kamień (od kamienia, na którym siedzi).
Dokładniej, jeżeli żabka w danej chwili siedzi na kamieniu
w położeniu
, to po wykonaniu skoku będzie siedziała na takim kamieniu
, że:
oraz
Pierwsza z powyższych nierówności oznacza, że liczba punktów
, których
odległość od punktu
jest mniejsza niż odległość między punktami
a
, jest nie większa niż
.
Podobnie, druga z nierówności oznacza, że
liczba punktów
, których
odległość od punktu
jest nie większa niż odległość między punktami
a
, jest większa niż
.
W przypadku, gdy istnieje więcej niż jedno takie , żabka wybiera
skrajnie lewą spośród takich pozycji.
Na którym kamieniu znajdzie się żabka po wykonaniu
skoków, w zależności
od tego, z którego kamienia zaczyna?
Pierwszy wiersz standardowego wejścia zawiera trzy liczby całkowite
,
oraz
(
,
),
pooddzielane pojedynczymi odstępami i reprezentujące odpowiednio: liczbę
kamieni, parametr skoku żabki oraz liczbę zaplanowanych skoków żabki.
Drugi wiersz zawiera
liczb całkowitych
(
), pooddzielanych pojedynczymi
odstępami i oznaczających położenia kolejnych kamieni wzdłuż strumyczka.
Twój program powinien wypisać na standardowe wyjście dokładnie jeden wiersz
zawierający liczb całkowitych
z przedziału
, pooddzielanych pojedynczymi odstępami.
Liczba
oznacza numer kamienia, na którym żabka zakończy skakanie,
jeśli rozpocznie je z kamienia o numerze
(zgodnie z kolejnością
z wejścia).
Dla danych wejściowych:
5 2 4 1 2 4 7 10
poprawną odpowiedzią jest:
1 1 3 1 1
Na rysunku pokazano, jak żabka skacze z poszczególnych kamieni (w jednym skoku).
Autor zadania: Jakub Radoszewski.